BLOK ZDROWI
Przygotowanie do dbałości o siebie i
innych
Dbamy o siebie i innych |
||
W skład bloku wchodzą
zagadnienia z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół
podstawowych właściwych dla I etapu edukacyjnego z zakresu:
wychowanie fizyczne i edukacja zdrowotna.
|
||
Wychowanie
fizyczne i edukacja zdrowotna
|
||
Cele:
Rozumienie
wpływu aktywności ruchowej, racjonalnego żywienia i profilaktyki
medycznej na właściwy rozwój i sprawne funkcjonowanie organizmu.
Wdrażanie
do przestrzegania zasad ruchu drogowego.
Wpajanie
zasad i umiejętności bezpiecznego i zdrowego wykorzystania czasu
wolnego.
Doskonalenie
sprawności fizycznej w różnych formach aktywności ruchowej.
Kształtowanie
nawyku prawidłowej postawy ciała w różnych sytuacjach.
Doskonalenie
umiejętności gimnastycznych i lekkoatletycznych.
Poznawanie
i przestrzeganie zasad rywalizacji sportowej oraz zasad bezpieczeństwa
podczas zabaw.
|
||
Klasa
3
|
||
TREŚCI
|
PRZEWIDYWANE
OSIĄGNIĘCIA
Uczeń:
|
|
Sprawność
fizyczna
|
rozwijanie sprawności fizycznej
|
uczestniczy
w zajęciach ruchowych zgodnie z regułami
współpracuje
z partnerem i całym zespołem podczas wykonywania zadań
gimnastycznych
bierze udział
w zespołowych zabawach ruchowych i grach sportowych
|
opanowanie wybranych umiejętności
|
bierze udział
w marszobiegu trwającym co najmniej 15 minut
wykonuje próbę siły
mięśni brzucha
wykonuje próbę
gibkości dolnego odcinka kręgosłupa
zna zasady wybranych
gier sportowych i stosuje je w praktyce
|
|
Trening
zdrowotny
|
wykonywanie zadań gimnastycznych
|
umie przyjmować
pozycje wyjściowe i ustawienia do ćwiczeń
wykonuje przewrót
w przód
zna i potrafi
wykonywać różne rodzaje skoków przez skakankę
wykonuje przeskoki
jednonóż i obunóż nad niskimi przeszkodami
wykonuje ćwiczenia
równoważne (bez przyboru, z przyborem, na przyrządzie)
|
Wypoczynek i sporty
|
opanowanie
wybranych umiejętności
|
chwyta piłkę, rzuca nią
do celu i na odległość
rzuca, chwyta, kozłuje,
toczy, odbija i prowadzi piłkę
jeździ na rowerze,
wrotkach itp.
przestrzega zasad
poruszania się po drogach
bierze udział
w zabawach, minigrach i grach terenowych
uczestniczy
w zawodach sportowych
respektuje reguły
i podporządkuje się decyzjom sędziego
wie, jak się zachować
w razie zwycięstwa i porażki
|
Bezpieczeństwo
i edukacja zdrowotna
|
wiedza na temat ochrony własnego
zdrowia
|
dba o higienę
osobistą, czystość ubrania
rozumie, jakie
znaczenie dla zdrowia i sprawności fizycznej, ma właściwe odżywianie się
wie, jakie znaczenie
dla prawidłowego funkcjonowania organizmu ma aktywność fizyczna
wie, że nie może
samodzielnie zażywać leków
wie, że nie można stosować
środków chemicznych niezgodnie z ich przeznaczeniem
|
przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
|
zna prawidłowy sposób
siedzenia w ławce i przy stole
dba o prawidłową
postawę, np. siedząc w ławce, przy stole
przestrzega zasad
bezpiecznego zachowania się podczas zajęć ruchowych
posługuje się
przyborami sportowymi zgodnie z ich przeznaczeniem
umie wybrać bezpieczne
miejsce do zabaw i gier ruchowych
wie, do kogo zwrócić
się o pomoc w razie zagrożenia zdrowia lub życia
zna numery służb
ratunkowych i numer alarmowy 112
|
|
zasady zachowania wobec
niepełnosprawnych
|
wie, że dzieci
niepełnosprawne znajdują się w trudnej sytuacji
rozumie utrudnienia
w funkcjonowaniu niepełnosprawnych i im pomaga
|
UWAGA: TO STRONA ARCHIWALNA! Zawiera dokumenty programowe obowiązujące do roku szkolnego 2016/17 w Akademiach Dobrej Edukacji prowadzonych przez Stowarzyszenie "Dobra Edukacja". Wymagania przedmiotowe dotyczą jeszcze niektórych klas w latach 2017-2022 - zgodnie z opisem na stronie Instytutu Dobrej Edukacji. Wszelkich aktualnych informacji dotyczących Instytutu prosimy szukać na jego aktualnej stronie.
ZDROWI / Szkoła podstawowa / Klasa III
Subskrybuj:
Posty (Atom)