Dokumenty programowe obowiązujące do roku szkolnego 2016/17 w Akademiach Dobrej Edukacji prowadzonych przez Stowarzyszenie "Dobra Edukacja". Wymagania przedmiotowe dotyczą jeszcze niektórych klas w latach 2017-2021 - zgodnie z opisem na stronie Instytutu Dobrej Edukacji.

Ewaluacja

Ankiety ewaluacyjne poniższej treści okazały się bardzo przydatne w doskonaleniu koncepcji pracy Akademii Dobrej Edukacji w Gdańsku. Zostały przygotowane i wnikliwie przeanalizowane dzięki wsparciu Fundacji PZU. Przystępujący do realizowania Programu Dobrej Edukacji są zachęcani do wykonania takiego cyklu sześciu comiesięcznych ankiet ewaluacyjnych - przez dwa kolejne trymestry - i wyciągnięcia z nich wniosków.




Pierwszy raport ewaluacyjny (po pierwszym miesiącu) dotyczący wdrażania Programu Dobrej Edukacji w Akademii Dobrej Edukacji w ……………….



Imię i nazwisko nauczyciela _______________________________________



Przedmiot/y nauczane w ADE _____________________________________



Prosimy o krótką odpowiedź na pytanie: Dlaczego angażuję się w tworzenie Programu Dobrej Edukacji?





Prosimy o wpisanie (w każdym obszarze analizy SWOT) najważniejszych – we własnej ocenie – czynników, dotyczących realizacji Programu Dobrej Edukacji:

Czynniki pozytywne
Czynniki negatywne
Czynniki wewnętrzne
MOCNE STRONY (czynniki wewnętrzne pozytywne) - walory, które w sposób pozytywny wyróżniają nas w otoczeniu.







SŁABE STRONY (czynniki wewnętrzne negatywne) - aspekty funkcjonowania, które ograniczają naszą sprawność.



Czynniki zewnętrze
SZANSE (czynniki zewnętrzne pozytywne) - zjawiska w otoczeniu, które staną się impulsem do rozwoju oraz osłabią zagrożenia.


ZAGROŻENIA (czynniki zewnętrzne negatywne) - bariery dla rozwoju, utrudnienia, dodatkowe koszty działania.












Drugi raport ewaluacyjny (po drugim miesiącu) dotyczący wdrażania Programu Dobrej Edukacji w Akademii Dobrej Edukacji w ……………….




Imię i nazwisko nauczyciela _______________________________________



Przedmiot/y nauczane w ADE _____________________________________



Uczeń

1. Jakie korzyści akademickie i inne wynieśli uczniowie ucząc się w ADE?







2. Jak oceniasz zaangażowanie uczniów w proces dydaktyczny i źródła tego zjawiska?







3. Jakie formy pracy i aktywizacji sprawdzają w nauczaniu Twojego przedmiotu?








4. Jakie formy oceniania i testowania uczniów sprawdzają się najlepiej, a jakie nie?








5. Jakie formy dyscyplinowania uczniów sprawdzają się w pracy z uczniami?







6. Jak oceniasz frekwencję uczniów na lekcjach i przyczyny tego zjawiska?








7. Jak oceniasz integrację uczniów uczących się w ADE?












Trzeci raport ewaluacyjny (po trzecim miesiącu) dotyczący wdrażania Programu Dobrej Edukacji w Akademii Dobrej Edukacji w ……………….




Imię i nazwisko nauczyciela _______________________________________



Przedmiot/y nauczane w ADE _____________________________________


Nauczyciel, metoda i Akademia Dobrej Edukacji

1. Jakie zmiany wprowadził/a/byś w przyszłym trymestrze w nauczaniu swojego przedmiotu?






2. Jakie nowe materiały dydaktyczne i inne źródła potrzebujesz do nauczania swojego przedmiotu?







3. Jak oceniasz swój udział w Programie Dobrej Edukacji? Co motywuje Ciebie do pracy w ADE?







4.  Co było Twoim (największym) sukcesem w minionym trymestrze w ADE?







5. Co było Twoja porażką w minionym trymestrze w ADE, jeżeli taka była?







6. Jakiego rodzaju rozwój zawodowy byłby Tobie przydatny, aby podnieść jakość Twojej  dalszej pracy dydaktycznej w ADE?







7. W jakim stopniu byłaś/eś w stanie wprowadzać w życie założenia ADE?







8. Jak oceniasz i ew. ulepszył/a/byś w przyszłym roku pracę całego zespołu nauczycieli jako grupy?







9. Jak oceniasz i ew. ulepszył/a/byś w przyszłym trymestrze organizację pracy w ADE?











Czwarty raport ewaluacyjny (po czwartym miesiącu) dotyczący wdrażania Programu Dobrej Edukacji w Akademii Dobrej Edukacji w ……………….



Imię i nazwisko nauczyciela _______________________________________



Przedmiot/y nauczane w ADE _____________________________________


Dobra praktyka pracy w grupach

1. Jakie formy pracy sprawdziły się na Twoich konsultacjach i w pracy z grupami o różnych poziomach i z uczniami w różnym wieku? Opisz kilka przykładów (wskaż najbardziej udany).






2. W jaki sposób komunikowałeś/aś się z uczniami w poza konsultacjami?






3. Czy ta komunikacja była skuteczna? Jakie sposoby komunikowania się powinny być Twoim zdaniem rozwijane w ADE?







4. Czy korzystałeś/aś ze wsparcia mentora w kontakcie lub nawiązaniu współpracy z uczniem?












Piąty raport ewaluacyjny (po piątym miesiącu) dotyczący wdrażania Programu Dobrej Edukacji w Akademii Dobrej Edukacji w ……………….




Imię i nazwisko nauczyciela _______________________________________



Przedmiot/y nauczane w ADE _____________________________________

          
              
1. Jak udało się Tobie przedstawić uczniom, jakie mają opcje i jakich mogą dokonywać wyborów  w obrębie twojego przedmiotu lub bloku? Jak mogą pracować nad rozwijaniem swoich kompetencji przedmiotowych? Jaki miałeś/aś wpływ na te wybory?









2. Jakie materiały i źródła sprawdziły się na Twoich konsultacjach? Jakie źródła motywują Twoich uczniów np. kserówki, szukanie w internecie, materiały przygotowane przez innych uczniów, itd.





  



3. W jaki sposób wykorzystujesz i jak oceniasz Google Classroom jako narzędzie do komunikacji z uczniami?








4. Jak udaje się Tobie wykorzystać informacje od mentorów, tak aby bardziej motywować uczniów do podejmowania własnych decyzji i szukania własnej drogi edukacyjnej?






  

5. W jaki sposób komunikujesz się z nauczycielami innych przedmiotów, aby odnosić treści z Twojego przedmiotu do treści z innych przedmiotów (integracja międzyprzedmiotowa)?








6. Jakie formy kontaktów z administracją i dyrekcją szkoły sprawdziły się w Twoim przypadku?












Szósty raport ewaluacyjny (po szóstym miesiącu) dotyczący wdrażania Programu Dobrej Edukacji w Akademii Dobrej Edukacji w ……………….



Imię i nazwisko nauczyciela _______________________________________



Przedmiot/y nauczane w ADE _____________________________________



1. Co planuję zmienić w nowym trymestrze w systemie nauczania?







2. Co definitywnie odrzucę, z czego zrezygnuję, w pracy z uczniami w nowym trymestrze?







3. Czym mógłbym/mogłabym  się podzielić z innymi nauczycielami (pomysły, materiały ICT)?








4. Jak oceniam pracę z Google Classroom?








5. Jakie mam inne uwagi?