Pierwszy raport ewaluacyjny (po pierwszym miesiącu) dotyczący wdrażania Programu Dobrej Edukacji w Akademii Dobrej Edukacji w ……………….
Imię i nazwisko nauczyciela _______________________________________
Przedmiot/y nauczane w ADE _____________________________________
Prosimy o krótką odpowiedź na pytanie: Dlaczego angażuję się w
tworzenie Programu Dobrej Edukacji?
Prosimy o wpisanie (w każdym obszarze analizy
SWOT) najważniejszych – we własnej ocenie – czynników, dotyczących realizacji Programu Dobrej Edukacji:
Czynniki pozytywne
|
Czynniki negatywne
|
|
Czynniki wewnętrzne
|
MOCNE STRONY (czynniki wewnętrzne pozytywne) -
walory, które w sposób pozytywny wyróżniają nas w otoczeniu.
|
SŁABE STRONY (czynniki wewnętrzne
negatywne) - aspekty funkcjonowania, które ograniczają naszą sprawność.
|
Czynniki zewnętrze
|
SZANSE (czynniki zewnętrzne
pozytywne) - zjawiska w otoczeniu, które staną się impulsem do rozwoju oraz
osłabią zagrożenia.
|
ZAGROŻENIA (czynniki zewnętrzne negatywne) - bariery
dla rozwoju, utrudnienia, dodatkowe koszty działania.
|
Drugi raport ewaluacyjny (po drugim miesiącu) dotyczący wdrażania Programu Dobrej Edukacji w Akademii Dobrej Edukacji w ……………….
Imię i nazwisko nauczyciela _______________________________________
Przedmiot/y nauczane w ADE _____________________________________
Uczeń
1. Jakie korzyści akademickie i inne wynieśli uczniowie ucząc się w ADE?
|
2. Jak oceniasz zaangażowanie uczniów w proces dydaktyczny i źródła tego
zjawiska?
|
3. Jakie formy pracy i aktywizacji sprawdzają w nauczaniu Twojego
przedmiotu?
|
4. Jakie formy oceniania i testowania uczniów sprawdzają się najlepiej, a
jakie nie?
|
5. Jakie formy dyscyplinowania uczniów sprawdzają się w pracy z uczniami?
|
6. Jak oceniasz frekwencję uczniów na lekcjach i przyczyny tego zjawiska?
|
7. Jak oceniasz integrację uczniów uczących się w ADE?
|
Trzeci raport ewaluacyjny (po trzecim miesiącu) dotyczący wdrażania Programu Dobrej Edukacji w Akademii Dobrej Edukacji w ……………….
Imię i nazwisko nauczyciela _______________________________________
Przedmiot/y nauczane w ADE _____________________________________
Nauczyciel, metoda
i Akademia Dobrej Edukacji
1. Jakie zmiany wprowadził/a/byś w przyszłym trymestrze w nauczaniu swojego
przedmiotu?
|
2. Jakie nowe materiały dydaktyczne i inne źródła potrzebujesz do
nauczania swojego przedmiotu?
|
3. Jak oceniasz swój udział w Programie Dobrej Edukacji? Co motywuje Ciebie do pracy
w ADE?
|
4. Co było Twoim (największym)
sukcesem w minionym trymestrze w ADE?
|
5. Co było Twoja porażką w minionym trymestrze w ADE, jeżeli taka
była?
|
6. Jakiego rodzaju rozwój zawodowy byłby Tobie przydatny, aby podnieść jakość Twojej dalszej pracy
dydaktycznej w ADE?
|
7. W jakim stopniu byłaś/eś w
stanie wprowadzać w życie założenia ADE?
|
8. Jak oceniasz i ew. ulepszył/a/byś w przyszłym roku pracę całego
zespołu nauczycieli jako grupy?
|
9. Jak oceniasz i ew. ulepszył/a/byś w przyszłym trymestrze organizację pracy
w ADE?
|
Czwarty raport ewaluacyjny (po czwartym miesiącu) dotyczący wdrażania Programu Dobrej Edukacji w Akademii Dobrej Edukacji w ……………….
Imię i nazwisko nauczyciela _______________________________________
Przedmiot/y nauczane w ADE _____________________________________
Piąty raport ewaluacyjny (po piątym miesiącu) dotyczący wdrażania Programu Dobrej Edukacji w Akademii Dobrej Edukacji w ……………….
Imię i nazwisko nauczyciela _______________________________________
Przedmiot/y nauczane w ADE _____________________________________
Szósty raport ewaluacyjny (po szóstym miesiącu) dotyczący wdrażania Programu Dobrej Edukacji w Akademii Dobrej Edukacji w ……………….
Imię i nazwisko nauczyciela _______________________________________
Przedmiot/y nauczane w ADE _____________________________________
Imię i nazwisko nauczyciela _______________________________________
Przedmiot/y nauczane w ADE _____________________________________
Dobra praktyka
pracy w grupach
1. Jakie formy pracy sprawdziły się na Twoich konsultacjach i w pracy z
grupami o różnych poziomach i z uczniami w różnym wieku? Opisz kilka
przykładów (wskaż najbardziej udany).
|
2. W jaki sposób komunikowałeś/aś się z uczniami w poza konsultacjami?
|
3. Czy ta komunikacja była skuteczna? Jakie sposoby komunikowania się powinny być Twoim zdaniem rozwijane w
ADE?
|
4. Czy korzystałeś/aś ze wsparcia mentora w kontakcie lub nawiązaniu współpracy
z uczniem?
|
Piąty raport ewaluacyjny (po piątym miesiącu) dotyczący wdrażania Programu Dobrej Edukacji w Akademii Dobrej Edukacji w ……………….
Imię i nazwisko nauczyciela _______________________________________
Przedmiot/y nauczane w ADE _____________________________________
1. Jak udało się Tobie przedstawić uczniom, jakie mają opcje i jakich mogą
dokonywać wyborów w obrębie twojego
przedmiotu lub bloku? Jak mogą pracować nad rozwijaniem swoich kompetencji
przedmiotowych? Jaki miałeś/aś wpływ na te wybory?
|
2. Jakie materiały i źródła sprawdziły się na Twoich konsultacjach? Jakie
źródła motywują Twoich uczniów np. kserówki, szukanie w internecie, materiały
przygotowane przez innych uczniów, itd.
|
3. W jaki sposób wykorzystujesz i jak oceniasz Google Classroom jako narzędzie do
komunikacji z uczniami?
|
4. Jak udaje się Tobie
wykorzystać informacje od mentorów, tak aby bardziej motywować uczniów do
podejmowania własnych decyzji i szukania własnej drogi edukacyjnej?
|
5. W jaki sposób komunikujesz się z nauczycielami innych przedmiotów, aby odnosić treści z Twojego przedmiotu do treści z innych przedmiotów (integracja międzyprzedmiotowa)?
|
6. Jakie formy kontaktów z administracją i dyrekcją szkoły sprawdziły się
w Twoim przypadku?
|
Szósty raport ewaluacyjny (po szóstym miesiącu) dotyczący wdrażania Programu Dobrej Edukacji w Akademii Dobrej Edukacji w ……………….
Imię i nazwisko nauczyciela _______________________________________
Przedmiot/y nauczane w ADE _____________________________________
1. Co planuję zmienić w nowym trymestrze w systemie nauczania?
|
2. Co definitywnie odrzucę, z czego zrezygnuję, w pracy z uczniami w nowym
trymestrze?
|
3. Czym mógłbym/mogłabym się
podzielić z innymi nauczycielami (pomysły, materiały ICT)?
|
4. Jak oceniam pracę z Google Classroom?
|
5. Jakie mam inne uwagi?
|