Szkolny plan nauczania i harmonogram egzaminów klasyfikacyjnych dla uczniów Akademii Dobrej Edukacji, realizujących obowiązek szkolny lub obowiązek nauki poza szkołą
Wpis dotyczy Programu Dobrej Edukacji obowiązującego do roku szkolnego 2016/17.
Egzaminy w liceum, w gimnazjum i w klasach IV-VI szkoły podstawowej organizowane są poszczególnymi blokami przedmiotowymi: PIĘKNI, BOGACI, ROZUMNI i LOGICZNI. Po egzaminie z konkretnego bloku uczeń otrzymuje oceny klasyfikacyjne z wszystkich przedmiotów wchodzących w skład bloku, objętych obowiązkowym klasyfikowaniem. Jedynie w ramach bloku POLIGLOCI uczeń zdaje po osobno każdy język obcy, którego się uczy. Natomiast z bloku ZDROWI nie ma egzaminu.
Egzaminy w liceum, w gimnazjum i w klasach IV-VI szkoły podstawowej organizowane są poszczególnymi blokami przedmiotowymi: PIĘKNI, BOGACI, ROZUMNI i LOGICZNI. Po egzaminie z konkretnego bloku uczeń otrzymuje oceny klasyfikacyjne z wszystkich przedmiotów wchodzących w skład bloku, objętych obowiązkowym klasyfikowaniem. Jedynie w ramach bloku POLIGLOCI uczeń zdaje po osobno każdy język obcy, którego się uczy. Natomiast z bloku ZDROWI nie ma egzaminu.
Poniżej, przy każdym bloku przedmiotowym, wymieniono nazwy przedmiotów z podstawy programowej, za które odpowiadają poszczególne bloki, zaznaczając je odpowiednimi kolorami:
Przedmioty obowiązkowe, z których klasyfikowanie jest obowiązkowe.
Konieczne jest zdawanie egzaminów klasyfikacyjnych w danej klasie lub innym terminie ustalonym w indywidualnym programie nauczania.
Przedmioty obowiązkowe, z których nie musimy klasyfikować.
Uczeń nie zdaje egzaminów klasyfikacyjnych, ale wskazane jest, aby uczniowie korzystali z odpowiednich form aktywności.
Przedmioty, włączane do programu i realizacji na wniosek ucznia i rodzica.
Kolorem niebieskim zaznaczono, w której klasie planowany jest egzamin klasyfikacyjny z przedmiotu.
Szkolny plan nauczania i harmonogram rocznych
egzaminów klasyfikacyjnych
klas
I-III Szkoły Podstawowej Akademii Dobrej Edukacji
W klasach I-III szkoły
podstawowej uczniów obowiązują rokrocznie dwa egzaminy: z języka angielskiego i z
pozostałych wymagań podstawy programowej, dotyczących edukacji: polonistycznej,
społecznej, przyrodniczej, matematycznej i komputerowej łącznie.
Szkolny plan nauczania i harmonogram rocznych
egzaminów klasyfikacyjnych
klas
IV-VI Szkoły Podstawowej Akademii Dobrej Edukacji
Obowiązkowe klasyfikowanie
|
klasa IV
|
klasa V
|
klasa VI
|
ZDROWI. Przygotowanie do dbałości o siebie i innych. Dbamy o
siebie i innych
|
|||
Wychowanie fizyczne
|
|||
Wychowanie do życia w rodzinie
|
|||
PIĘKNI. Przygotowanie do uczestnictwa w kulturze. Pięknie
mówimy, piszemy, tworzymy…
|
|||
Język polski
|
|||
Muzyka
|
|||
Plastyka
|
|||
Etyka
|
|||
Religia
|
|||
POLIGLOCI. Posługiwanie się językami obcymi. Korzystamy z
dorobku wielu kultur, szanujemy różnorodność
|
|||
Język angielski
|
|||
Drugi język obcy nowożytny
|
|||
BOGACI.
Rozumienie rzeczywistości społecznej. Jesteśmy
bogaci naszym dziedzictwem, umiemy być przedsiębiorczy
|
|||
Historia i społeczeństwo
|
|||
ROZUMNI. Rozumienie rzeczywistości przyrodniczej. Obserwujemy i doświadczamy
|
|||
Przyroda
|
|||
Zajęcia techniczne
|
|||
LOGICZNI. Posługiwanie się językiem matematyki
i informatyki. Logicznie
myślimy
|
|||
Matematyka
|
|||
Zajęcia komputerowe
|
Szkolny plan nauczania i harmonogram rocznych
egzaminów klasyfikacyjnych
Gimnazjum
Akademii Dobrej Edukacji
Obowiązkowe klasyfikowanie
|
klasa I
|
klasa II
|
klasa III
|
ZDROWI. Przygotowanie do dbałości o siebie i innych. Dbamy o
siebie i innych
|
|||
Wychowanie fizyczne
|
|||
Wychowanie do życia w rodzinie
|
|||
PIĘKNI. Przygotowanie do uczestnictwa w kulturze. Pięknie
mówimy, piszemy, tworzymy…
|
|||
Język polski
|
|||
Muzyka
|
|||
Plastyka
|
|||
Etyka
|
|||
Religia
|
|||
Zajęcia artystyczne
|
|||
POLIGLOCI. Posługiwanie się językami obcymi. Korzystamy z
dorobku wielu kultur, szanujemy różnorodność
|
|||
Język angielski
|
|||
Drugi język obcy nowożytny
|
|||
Trzeci język obcy nowożytny
|
|||
BOGACI. Rozumienie
rzeczywistości społecznej. Jesteśmy
bogaci naszym dziedzictwem, umiemy być przedsiębiorczy
|
|||
Historia
|
|||
Geografia
|
|||
Wiedza o społeczeństwie
|
|||
ROZUMNI. Rozumienie rzeczywistości przyrodniczej. Obserwujemy i doświadczamy
|
|||
Biologia
|
|||
Chemia
|
|||
Fizyka
|
|||
Edukacja dla bezpieczeństwa
|
|||
Zajęcia techniczne
|
|||
LOGICZNI. Posługiwanie się językiem matematyki
i informatyki. Logicznie
myślimy
|
|||
Matematyka
|
|||
Informatyka
|
Szkolny plan nauczania i harmonogram rocznych
egzaminów klasyfikacyjnych
Liceum
Akademii Dobrej Edukacji
Obowiązkowe klasyfikowanie
|
klasa I
|
klasa II
|
klasa III
|
ZDROWI. Przygotowanie do dbałości o siebie i innych. Dbamy o
siebie i innych
|
|||
Wychowanie fizyczne
|
|||
Wychowanie do życia w rodzinie
|
|||
PIĘKNI. Przygotowanie do uczestnictwa w kulturze. Pięknie
mówimy, piszemy, tworzymy…
|
|||
Język polski
|
|||
Wiedza o kulturze
|
|||
Historia muzyki
|
|||
Historii sztuki
|
|||
Język łaciński i kultura antyczna
|
|||
Filozofia
|
|||
Etyka
|
|||
Religia
|
|||
Zajęcia artystyczne
|
|||
POLIGLOCI. Posługiwanie się językami obcymi. Korzystamy z
dorobku wielu kultur, szanujemy różnorodność
|
|||
Język angielski
|
|||
Drugi język obcy nowożytny
|
|||
Trzeci język obcy nowożytny
|
|||
BOGACI.
Rozumienie rzeczywistości społecznej. Jesteśmy
bogaci naszym dziedzictwem, umiemy być przedsiębiorczy
|
|||
Historia
|
|||
Geografia
|
|||
Wiedza o społeczeństwie
|
|||
Podstawy przedsiębiorczości
|
|||
Historia i społeczeństwo
|
|||
Ekonomia w praktyce
|
|||
ROZUMNI. Rozumienie rzeczywistości przyrodniczej. Obserwujemy i doświadczamy
|
|||
Biologia
|
|||
Chemia
|
|||
Fizyka
|
|||
Edukacja dla bezpieczeństwa
|
|||
Przyroda
|
|||
LOGICZNI. Posługiwanie się językiem matematyki
i informatyki. Logicznie
myślimy
|
|||
Matematyka
|
|||
Informatyka
|
Uczeń
liceum wybiera co najmiej dwa przedmioty, które realizuje w zakresie
rozszerzonym, z których zdaje egzamin klasyfikacyjny po klasie II i III. Jednym
z tych przedmiotów musi być historia, biologia, geografia, chemia lub fizyka.
Uczeń,
który nie wybrał rozszerzonej historii, obowiązkowo realizuje przedmiot
uzupełniający historia i społeczeństwo.
Uczeń,
który nie wybrał rozszerzonego przedmiotu przyrodniczego (biologii, chemii,
fizyki lub geografii), obowiązkowo realizuje przedmiot uzupełniający przyroda.