BLOK ZDROWI
Przygotowanie do dbałości
o siebie i innych
Dbamy o siebie i innych |
||
W skład bloku wchodzą
zagadnienia z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół
podstawowych właściwych dla I etapu edukacyjnego z zakresu:
wychowanie fizyczne i edukacja zdrowotna.
|
||
Wychowanie
fizyczne i edukacja zdrowotna
|
||
Cele:
Rozumienie
wpływu aktywności ruchowej, racjonalnego żywienia i profilaktyki
medycznej na właściwy rozwój i sprawne funkcjonowanie organizmu.
Wdrażanie
do przestrzegania zasad ruchu drogowego.
Wpajanie
zasad i umiejętności bezpiecznego i zdrowego wykorzystania czasu
wolnego.
Doskonalenie
sprawności fizycznej w różnych formach aktywności ruchowej.
Kształtowanie
nawyku prawidłowej postawy ciała w różnych sytuacjach.
Doskonalenie
umiejętności gimnastycznych i lekkoatletycznych.
Poznawanie
i przestrzeganie zasad rywalizacji sportowej oraz zasad bezpieczeństwa
podczas zabaw.
|
||
Klasa
2
|
||
TREŚCI
|
PRZEWIDYWANE
OSIĄGNIĘCIA
Uczeń:
|
|
Sprawność
fizyczna
|
rozwijanie sprawności fizycznej
|
uczestniczy
w zajęciach ruchowych zgodnie z regułami
współpracuje
z partnerem i całym zespołem podczas wykonywania zadań
gimnastycznych
bierze udział
w zespołowych zabawach ruchowych i grach sportowych
|
opanowanie wybranych umiejętności
|
chwyta piłkę, rzuca
nią do celu i na odległość
umie toczyć
i kozłować piłkę
sprawnie pokonuje
przeszkody naturalne i sztuczne
wykonuje ćwiczenia
równoważne
skacze przez skakankę,
wykonuje skoki jednonóż i obunóż nad niskimi przeszkodami
pokonuje wyznaczone
odległości marszem, biegiem, na czworakach
reaguje
ruchem na zmiany rytmu, tempa i głośności (zabawy
orientacyjno-porządkowe z zastosowaniem sygnałów dźwiękowych)
zna zasady wybranych
gier zespołowych i stosuje je w praktyce
|
|
Trening
zdrowotny
|
wykonywanie zadań gimnastycznych
|
|
Wypoczynek i sporty
|
opanowanie
wybranych umiejętności
|
chwyta piłkę, rzuca nią
do celu i na odległość
rzuca, chwyta, kozłuje,
toczy, odbija i prowadzi piłkę
jeździ na rowerze,
wrotkach itp.
respektuje reguły
i podporządkuje się decyzjom sędziego
wie,
jak się zachować w razie zwycięstwa i porażki
|
Bezpieczeństwo
i edukacja zdrowotna
|
wiedza na temat ochrony własnego
zdrowia
|
wie, jak prawidłowo
siedzieć w ławce i przy stole
dba o prawidłowy
sposób siedzenia w ławce i przy stole
wie, że choroby są
zagrożeniem dla zdrowia i można im zapobiegać przez: szczepienia
ochronne, właściwe odżywianie, aktywność fizyczną i przestrzeganie
higieny
wie, że należy
stosować konieczne dla zdrowia zabiegi higieniczne (np. mycie włosów,
codzienne mycie całego ciała, mycie zębów)
wie, że należy
kontrolować stan zębów u stomatologa
wie, jakie znaczenie
dla prawidłowego funkcjonowania organizmu ma aktywność fizyczna
i właściwe odżywianie się
właściwie zachowuje
się w chorobie
wie, że nie można samodzielnie
zażywać żadnych leków ani stosować środków chemicznych
|
przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
|
przestrzega zasad
bezpiecznego zachowania się podczas zajęć ruchowych
posługuje się
przyborami sportowymi zgodnie z ich przeznaczeniem
umie wybrać bezpieczne
miejsce do zabaw i gier ruchowych
|
|
zasady zachowania wobec
niepełnosprawnych
|
wie, że dzieci
niepełnosprawne znajdują się w trudnej sytuacji
rozumie utrudnienia
w funkcjonowaniu niepełnosprawnych i im pomaga
|
UWAGA: TO STRONA ARCHIWALNA! Zawiera dokumenty programowe obowiązujące do roku szkolnego 2016/17 w Akademiach Dobrej Edukacji prowadzonych przez Stowarzyszenie "Dobra Edukacja". Wymagania przedmiotowe dotyczą jeszcze niektórych klas w latach 2017-2022 - zgodnie z opisem na stronie Instytutu Dobrej Edukacji. Wszelkich aktualnych informacji dotyczących Instytutu prosimy szukać na jego aktualnej stronie.
ZDROWI / Szkoła podstawowa / Klasa II
Subskrybuj:
Posty (Atom)