BLOK ZDROWI
Przygotowanie do dbałości o siebie i
innych
Dbamy o siebie i innych.
|
||
W
skład bloku wchodzą zagadnienia z podstawy programowej kształcenia
przedszkolnego z zakresu: wychowanie fizyczne i edukacja zdrowotna.
|
||
Edukacja
zdrowotna i wychowanie fizyczne
|
||
Cele:
Kształtowanie
zachowań oraz postaw gwarantujących ochronę własnego zdrowia, a także
mających wpływ na bezpieczeństwo swoje i innych osób.
Wyrabianie
nawyków i przyzwyczajeń higieniczno-kulturalnych.
Nauka
dbania o narządy zmysłów swoje i innych osób, służące do
prawidłowych kontaktów z otoczeniem oraz pomagające poznawać świat.
Rozwijanie
sprawności i aktywności ruchowej mającej istotny wpływ na kondycję
i zdrowie.
|
||
Klasa
0
|
||
TREŚCI
|
PRZEWIDYWANE
OSIĄGNIĘCIA
Uczeń:
|
|
Dbanie
o higienę własną i otoczenia
|
wykonywanie
czynności higienicznych samodzielne lub z pomocą innych
|
prawidłowo
umyje ręce, buzię, zęby oraz używa ręcznika
załatwia
swoje potrzeby fizjologiczne w miejscu do tego przeznaczonym
przestrzega
kolejności i sposobów wykonywania czynności higienicznych
dba
o własny wygląd
|
utrzymywanie w ładzie
i porządku swoich osobistych rzeczy
|
rozbiera się i ubiera,
odkładając w wyznaczone miejsce ubranie swoje lub kolegi
sprząta swoje miejsce do pracy lub
posiłku
|
|
podejmowanie i wykonywanie
niektórych prac porządkowych
|
posługuje się ściereczką do kurzu,
zmiotką i śmietniczką
nakrywa
do stołu oraz prawidłowo posługuje się sztućcami
dba o estetykę pomieszczeń
i otoczenia
|
|
Ochrona
zdrowia
|
poznanie
części swojego ciała, ich nazw i funkcji oraz narządów zmysłów
|
dba
o swoje zmysły i je ochrania
unika
wąchania szkodliwych zapachów, smakowania i dotykania rzeczy brudnych,
ostrych, grożących utratą zdrowia
|
zachowanie bezpieczeństwa
w życiu codziennym
|
bezpiecznie
porusza się w szkole i poza nią
korzysta
z bezpiecznych zabawek, narzędzi i sprzętów zgodnie z ich
przeznaczeniem i ustalonymi zasadami
podejmuje działania zapobiegające
zagrożeniom bezpieczeństwa kolegów
wie, że nie może samodzielnie zażywać lekarstw i stosować środków chemicznych
|
|
zachowanie się podczas choroby
swojej i innych
|
świadomie
chroni się przed chorobą
poddaje się leczeniu
|
|
Zdrowe
odżywianie
|
spożywanie
zdrowych potraw ze zdrowych produktów
|
odróżnia rodzaje
żywności
rozumie, co to jest
zdrowa żywność
rozumie szkodliwość
spożywania nadmiernej ilości słodyczy, a także nieznanych owoców
i roślin
wie,
jakie znaczenie dla organizmu ma spożywanie owoców i warzyw oraz witamin
|
Sprawność
ruchowa
|
uczestnictwo
w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
|
chętnie
uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach usprawniających jego organizm
i korygujących wady postawy oraz ograniczenia wynikające z różnego
typu chorób
rozumie
celowość aktywnego pobytu na powietrzu
orientuje się w zasadach zdrowego trybu życia
|
UWAGA: TO STRONA ARCHIWALNA! Zawiera dokumenty programowe obowiązujące do roku szkolnego 2016/17 w Akademiach Dobrej Edukacji prowadzonych przez Stowarzyszenie "Dobra Edukacja". Wymagania przedmiotowe dotyczą jeszcze niektórych klas w latach 2017-2022 - zgodnie z opisem na stronie Instytutu Dobrej Edukacji. Wszelkich aktualnych informacji dotyczących Instytutu prosimy szukać na jego aktualnej stronie.
ZDROWI / Edukacja przedszkolna
Subskrybuj:
Posty (Atom)