Korzystamy z dorobku wielu kultur, szanujemy różnorodność.
Spełniamy wymagania ogólne podstawy programowej dotyczące języków obcych nowożytnych dla szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum. Obowiązkowo podnosimy poziom znajomości języka angielskiego.
Trzeci rok nauki języka rosyjskiego
Wymagania na 7 trymestr
TREŚCI
dla klasy III
|
WYMAGANIA SZCZEGÓŁOWE
Uczeń po 7 trymestrze:
|
1. Słownictwo – kultura, sport; dziedziny kultury,
teatr, media; dyscypliny sportu, sprzęt sportowy, imprezy sportowe.
|
posługuje się podstawowym zasobem środków językowych,
tworząc kilkuzdaniowe wypowiedzi ustne
|
2. Zagadnienia gramatyczne.
|
Czasowniki związane z uprawianiem sportu: заниматься,
играть, плыть,
плавать, прыгать, рисовать, создавать, делать, снимать,
сниматься.
Formy osobowe czasu teraźniejszego, przyszłego i
przeszłego czasowników.
Formy trybu rozkazującego 3 osoby z wyrazami пусть,
пускай.
Wyrażenie болеть (за кого? За что?).
|
3. Zagadnienia fonetyczne.
|
kształtuje prawidłową wypowiedź, używając konstrukcji
intonacyjnych
potrafi poprawnie odczytać z podręcznika tekst
drukowany lub pisany bez zaznaczonego akcentu
|
4. Wypowiedź ustna.
|
tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne,
czyli nazywa codzienne czynności, potrafi zamówić lub kupić bilety do kina,
teatru, nazywa dzieła sztuki, dyscypliny sportu, opisuje sprzęt sportowy
|
5. Wypowiedź pisemna.
|
tworzy krótkie, proste, zrozumiałe wypowiedzi pisemne
(np. wiadomość, opis, notatka, ogłoszenie, zaproszenie, ankieta, pocztówka,
e-mail, list prywatny, prosty list formalny)
|
6. Rozumienie ze słuchu.
|
rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi
(np. instrukcje, komunikaty, rozmowy) artykułowane wyraźnie, w standardowej
odmianie języka
reaguje na polecenia
rozumie znaczenie codziennych zwrotów
wyszukuje proste informacje w tekście słuchanym
|
7. Rozumienie tekstu czytanego.
|
określa główną myśl tekstu/komunikatu, znajduje w
tekście określone informacje
|
Wymagania na 8
trymestr
TREŚCI
dla klasy III
|
WYMAGANIA SZCZEGÓŁOWE
Uczeń po 8 trymestrze:
|
1. Słownictwo – życie społeczne, nauka i technika;
podstawowe urządzenia techniczne, technologia informacyjno-komunikacyjna.
|
posługuje się podstawowym zasobem środków językowych,
tworząc kilkuzdaniowe wypowiedzi ustne
|
2. Zagadnienia gramatyczne.
|
Przyimki для, на służce dla określenia celu i
przeznaczenia,
Krótka forma wybranych przymiotników w funkcji
orzecznika.
Rzeczowniki – nazwy urządzeń technicznych AGD i RTV.
Nazwy podstawowych dyscyplin naukowych.
|
3. Zagadnienia fonetyczne.
|
kształtuje prawidłową wypowiedź, używając konstrukcji
intonacyjnych
potrafi poprawnie odczytać z podręcznika tekst
drukowany lub pisany bez zaznaczonego akcentu
|
4. Wypowiedź ustna.
|
tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne,
podając w nich nazwy urządzeń technicznych
|
5. Wypowiedź pisemna.
|
tworzy krótkie, proste, zrozumiałe wypowiedzi pisemne
(np. wiadomość, opis, notatka, ogłoszenie, zaproszenie, ankieta, pocztówka,
e-mail, list prywatny, prosty list formalny)
|
6. Rozumienie ze słuchu.
|
rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi
(np. instrukcje, komunikaty, rozmowy) artykułowane wyraźnie, w standardowej
odmianie języka
reaguje na polecenia; rozumie znaczenie codziennych
zwrotów
wyszukuje proste informacje w tekście słuchanym
|
7. Rozumienie tekstu czytanego.
|
określa główną myśl tekstu/komunikatu,
znajduje w tekście określone informacje
|
Wymagania n 9
trymestr
TREŚCI
dla klasy III
|
WYMAGANIA SZCZEGÓŁOWE
Uczeń po 9 trymestrze:
|
1. Słownictwo - powtórzenie.
|
posługuje się podstawowym zasobem środków językowych,
tworząc kilkuzdaniowe wypowiedzi ustne
|
2. Zagadnienia gramatyczne.
|
Czasowniki związane z uprawianiem sportu: заниматься,
играть, плыть,
плавать, прыгать, рисовать, создавать, делать, снимать,
сниматься.
Formy osobowe czasu teraźniejszego, przyszłego i
przeszłego czasowników.
Formy trybu rozkazującego 3 osoby z wyrazami пусть,
пускай.
Wyrażenie болеть (за кого? За что?).
Przyimki для, на służce dla określenia celu i
przeznaczenia,
Krótka forma wybranych przymiotników w funkcji
orzecznika.
Rzeczowniki – nazwy urządzeń technicznych AGD i RTV.
Nazwy podstawowych dyscyplin naukowych.
|
3. Zagadnienia fonetyczne.
|
samodzielnie kontroluje poprawność fonetyczną, umie
skontrolować i poprawić ewentualne błędy wymowy i akcentu
|
4. Wypowiedź ustna.
|
tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne
|
5. Wypowiedź pisemna.
|
tworzy krótkie, proste, zrozumiałe wypowiedzi pisemne
(np. wiadomość, opis, notatka, ogłoszenie, zaproszenie, ankieta, pocztówka,
e-mail, list prywatny, prosty list formalny)
|
6. Rozumienie ze słuchu.
|
rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi
(np. instrukcje, komunikaty, rozmowy) artykułowane wyraźnie, w standardowej
odmianie języka
reaguje na polecenia; rozumie znaczenie codziennych
zwrotów
wyszukuje proste informacje w tekście słuchanym
|
7. Rozumienie tekstu czytanego.
|
określa główną myśl tekstu/komunikatu,
znajduje w tekście określone informacje
|
Egzamin klasyfikacyjny po
trzecim roku nauki obejmuje wyżej wymienione wymagania programowe i umożliwia
uzyskanie oceny z języka rosyjskiego.