Korzystamy z dorobku wielu kultur, szanujemy różnorodność.
Spełniamy wymagania ogólne podstawy programowej dotyczące języków obcych nowożytnych dla szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum. Obowiązkowo podnosimy poziom znajomości języka angielskiego.
Drugi rok nauki języka rosyjskiego
Wymagania na 4 trymestr
Wymagania na 4 trymestr
TREŚCI
dla klasy II
|
WYMAGANIA
SZCZEGÓŁOWE
Uczeń po 4
trymestrze:
|
1. Słownictwo –
życie rodzinne i towarzyskie, jedzenie; członkowie rodziny, koledzy i
przyjaciele; związki i relacje; codzienne czynności; formy spędzania czasu
wolnego; święta i uroczystości; artykuły spożywcze, posiłki i ich
przygotowanie.
|
posługuje się
podstawowym zasobem środków językowych, tworząc kilkuzdaniowe wypowiedzi
ustne
|
2. Zagadnienia
gramatyczne.
|
Biernik rzeczowników rodzaju męskiego
i żeńskiego.
Celownik rzeczowników rodzaju męskiego
i żeńskiego.
Konstrukcja: У
меня есть… .
Konstrukcja: У меня нет… .
Dopełniacz rzeczowników rodzaju męskiego i
żeńskiego.
Celownik rzeczowników rodzaju męskiego
i żeńskiego.
Biernik rzeczowników rodzaju męskiego
i żeńskiego.
Rzeczownik rodzaju nijakiego время w mianowniku i dopełniaczu liczby
pojedynczej.
Okoliczniki czasu typu: сегодня, завтра, утром,
вечером, два
раза в неделю, в выходные
itp.
Formy czasu teraźniejszego wyrażające
czynności w przyszłości.
Tryb rozkazujący z użyciem form давай / давайте.
Czasowniki есть i пить w połączeniu z biernikiem.
Konstrukcje раз/два раза в
день/неделю.
Rzeczowniki w
narzędniku liczby pojedynczej i mnogiej.
Czasownik взять w połączeniu z
biernikiem.
|
3. Zagadnienia
fonetyczne.
|
kształtuje nawyk
prawidłowej akcentuacji
|
4. Wypowiedź
ustna.
|
tworzy krótkie,
proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne, czyli opisuje członków rodziny,
związki, nazywa codzienne czynności, potrafi zamówić lub kupić jedzenie
|
5. Wypowiedź
pisemna.
|
tworzy krótkie,
proste wypowiedzi pisemne (np. napisy), określa główną myśl
tekstu/komunikatu.
Potrafi
napisać krótkie opowiadanie, opis oraz list nieformalny.
|
6. Rozumienie ze
słuchu.
|
rozumie ze słuchu
proste, krótkie, typowe wypowiedzi (np. instrukcje, komunikaty, rozmowy)
artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka
reaguje na
polecenia
rozumie znaczenie
codziennych zwrotów
wyszukuje proste
informacje w tekście słuchanym
|
7. Rozumienie
tekstu czytanego. znajduje w
tekście określone informacje
|
znajduje w
tekście określone informacje
|
Wymagania na 5 trymestr
TREŚCI
dla klasy II
|
WYMAGANIA
SZCZEGÓŁOWE
Uczeń po 5
trymestrze:
|
1. Słownictwo
– zakupy i usługi, podróże i turystyka; sklepy, towary; strony świata, środki
transportu.
|
posługuje się
podstawowym zasobem środków językowych, tworząc kilkuzdaniowe wypowiedzi
ustne
|
2. Zagadnienia
gramatyczne.
|
Konstrukcja вам/тебе надо + bezokolicznik.
Tryb rozkazujący идите/иди, поверните/поверни, перейдите/перейди.
Konstrukcje z przyimkami напротив, около, за, через, мимо.
Przysłówki прямо, налево, направо.
Przysłówki где, куда, там, туда.
Czasowniki идти/пойти.
Czasowniki ехать/поехать w połączeniu z
miejscownikiem.
|
3. Zagadnienia
fonetyczne.
|
kształtuje
nawyk prawidłowej akcentuacji
|
4. Wypowiedź
ustna.
|
tworzy
krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne, czyli podaje nazwy sklepów,
artykułów, nazywa strony świata,
używa nazw
środków transportu
|
5. Wypowiedź
pisemna.
|
tworzy
krótkie, proste wypowiedzi pisemne (np. napisy), określa główną myśl
tekstu/komunikatu.
Potrafi
napisać krotke opowiadanie, opis oraz list nieformlny.
|
6. Rozumienie
ze słuchu.
|
rozumie ze
słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi (np. instrukcje, komunikaty,
rozmowy) artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka
reaguje na
polecenia; rozumie znaczenie codziennych zwrotów
wyszukuje
proste informacje w tekście słuchanym
|
7. Rozumienie
tekstu czytanego.
|
znajduje w
tekście określone informacje
|
Wymagania na 6 trymestr
TREŚCI
dla klasy II
|
WYMAGANIA
SZCZEGÓŁOWE
Uczeń po 6
trymestrze:
|
1. Słownictwo
– powtórzenie.
|
posługuje się
podstawowym zasobem środków językowych, tworząc kilkuzdaniowe wypowiedzi
ustne
|
2. Zagadnienia
gramatyczne.
|
stosuje
odpowiednie struktury leksykalno-gramatyczne, aby opisać osobę, przedmiot
oraz czynność
opisuje osoby,
przedmioty oraz czynności, wskazując na ich cechy, a także porównuje je ze
sobą
|
3. Zagadnienia
fonetyczne.
|
prawidłowo
akcentuje wyrazy oraz kształtuje prawidłową wypowiedź, używając konstrukcji
intonacyjnych
|
4. Wypowiedź
ustna.
|
tworzy
krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne
|
5. Wypowiedź
pisemna.
|
tworzy
krótkie, proste wypowiedzi pisemne (np. napisy).
Potrafi
napisać krótkie opowiadanie, opis oraz list nieformalny.
|
6. Rozumienie
ze słuchu.
|
rozumie ze
słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi (np. instrukcje, komunikaty,
rozmowy) artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka
reaguje na
polecenia
rozumie
znaczenie codziennych zwrotów
wyszukuje
proste informacje w tekście słuchanym
|
7. Rozumienie
tekstu czytanego.
|
określa główną
myśl tekstu/komunikatu,
znajduje w
tekście określone informacje
|
Egzamin klasyfikacyjny z
języka rosyjskiego po drugim roku nauki obejmuje wyżej wymienione wymagania
programowe.