BLOK POLIGLOCI
Posługiwanie się
językami obcymi
Korzystamy z dorobku wielu kultur, szanujemy różnorodność. |
||
W skład bloku wchodzą
zagadnienia z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół
podstawowych właściwych dla I etapu edukacyjnego z zakresu: język
obcy nowożytny.
|
||
Język
obcy nowożytny
|
||
Cele:
Wspomaganie
dziecka w całościowym rozwoju.
Stopniowe
osłuchanie z dźwiękami i intonacją języka angielskiego.
Słuchanie
tekstów angielskich różnego rodzaju.
Rozwijanie
umiejętności rozumienia poleceń i odpowiedniego na nie reagowania.
Stopniowe
ćwiczenie poprawnej wymowy i intonacji w języku angielskim.
Wdrażanie
do posługiwania się językiem angielskim w różnych sytuacjach.
Czytanie
ze zrozumieniem i poszerzanie słownictwa za pomocą dostępnych materiałów
referencyjnych.
|
||
Klasa
3
|
||
TREŚCI
|
PRZEWIDYWANE
OSIĄGNIĘCIA
Uczeń:
|
|
Przygotowanie
do dbałości o siebie i innych
|
codzienne
zwroty
|
rozumie
proste polecenia, reaguje, odpowiada na nie i samo je tworzy
potrafi
wyrazić akceptację lub jej brak
potrafi
określić, czy ma dobry czy zły nastrój
potrafi
odczytać znane już słownictwo dotyczące codziennych czynności oraz je
poszerza za pomocą dostępnych materiałów referencyjnych
potrafi
odczytać znane już słownictwo dotyczące sportu i sposobów spędzania
wolnego czasu oraz je poszerza za pomocą dostępnych materiałów referencyjnych
potrafi
odczytać znane już słownictwo dotyczące ubrania oraz je poszerza za
pomocą dostępnych materiałów referencyjnych
potrafi
odczytać znane już słownictwo dotyczące: jedzenia, picia, oraz je poszerza
za pomocą dostępnych materiałów referencyjnych
potrafi
nawiązać krótką rozmowę na temat tego, co lubi jeść
potrafi
odczytać dialog
|
Przygotowanie
do uczestnictwa w kulturze
|
tworzenie
zdań i rozumienie, co mówią inni na ten sam temat
|
rozumie,
reaguje, odpowiada, gdy opisywane są przedmioty, osoby, miejsca,
i potrafi je opisać
potrafi
odczytać znane już słownictwo dotyczące: nazw kolorów, przyborów
szkolnych, oraz je poszerza za pomocą dostępnych materiałów referencyjnych
potrafi
odczytać słowa historyjki
recytuje
proste wierszyki i rymowanki, śpiewa piosenki z repertuaru
dziecięcego
|
Rozumienie
otaczającej rzeczywistości społecznej
|
rozmowa
na podstawowe tematy
|
potrafi
się przywitać i pożegnać na kilka sposobów
potrafi
nawiązać rozmowę na temat tego, skąd pochodzi, jak się nazywa, ile ma lat,
jakiej jest narodowości, w jakim mieście mieszka i co lubi
rozumie,
reaguje, odpowiada, gdy opisywane są czynności rutynowe, i potrafi je
opisać
potrafi
odczytać znane już słownictwo dotyczące; szkoły, klasy, zabawek, oraz je
poszerza za pomocą dostępnych materiałów referencyjnych
potrafi
nawiązać krótką rozmowę na temat spędzania czasu wolnego oraz odczytać
dialog
potrafi
odczytać znane już słownictwo dotyczące: rodziny, domu, oraz je poszerza
za pomocą dostępnych materiałów referencyjnych
potrafi
nawiązać krótką rozmowę na temat rodziny i odczytać dialog
|
Rozumienie
otaczającej rzeczywistości przyrodniczej
|
formułowanie
i rozumienie wypowiedzi o pogodzie
|
potrafi
nawiązać krótką rozmowę na temat pogody
potrafi
odczytać znane już słownictwo dotyczące: pogody, pory roku, zwierząt
domowych i dzikich oraz je poszerza za pomocą dostępnych materiałów
referencyjnych
|
Posługiwanie
się językiem matematyki i informatyki
|
wyliczanie
i korzystanie z informacji innych
|
potrafi
odczytać znane już słownictwo dotyczące: nazw dni tygodnia, miesięcy,
liczebników, czasu oraz je poszerza za pomocą dostępnych materiałów
referencyjnych
rozumie
sformułowania dotyczące określania położenia danego przedmiotu lub osoby,
reaguje na nie, odpowiada i je tworzy
potrafi
odczytać znane już słownictwo dotyczące kolekcji oraz je poszerza za
pomocą dostępnych materiałów referencyjnych
|
UWAGA: TO STRONA ARCHIWALNA! Zawiera dokumenty programowe obowiązujące do roku szkolnego 2016/17 w Akademiach Dobrej Edukacji prowadzonych przez Stowarzyszenie "Dobra Edukacja". Wymagania przedmiotowe dotyczą jeszcze niektórych klas w latach 2017-2022 - zgodnie z opisem na stronie Instytutu Dobrej Edukacji. Wszelkich aktualnych informacji dotyczących Instytutu prosimy szukać na jego aktualnej stronie.
Język angielski / Szkoła podstawowa / Klasa III
Subskrybuj:
Posty (Atom)