Klasa II liceum
Wymagania na 4 trymestr
Wymagania na 4 trymestr
Klasa 2
|
Trymestr
4
|
||||
pigułka
7a (PP)
|
pigułka
7b (PR)
|
pigułka
8a (PP)
|
pigułka
8b (PR)
|
EK
|
|
treści programowe
|
żywienie
|
zakupy
i usługi
|
SŁOWNICTWO
Uczeń posługuje się słownictwem
dotyczącym żywienia
(potrafi określić artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowanie, lokale
gastronomiczne, diety) oraz zakupów i usług (potrafi opisać rodzaje sklepów,
towary, sprzedawanie i kupowanie, składanie reklamacji, korzystanie
z usług, środki płatnicze, banki, ubezpieczenia oraz reklama).
ROZUMIENIE ZE SŁYSZENIA
Uczeń:
– rozumie ze słuchu proste, typowe wypowiedzi (np.: instrukcje, komunikaty,
ogłoszenia, rozmowy) artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka,
– określa główną myśl tekstu/komunikatu oraz
poszczególnych części tekstu,
– znajduje w tekście określone informacje,
– określa intencje nadawcy/autora tekstu,
– określa kontekst wypowiedzi (np.: czas, miejsce,
sytuację, uczestników),
– rozróżnia formalny i nieformalny styl
wypowiedzi,
– stosuje techniki wykorzystywane w zadaniach
wymagających dobierania
wypowiedzi oraz rozmów, a także rozwiązuje test wielokrotnego wyboru oraz
test typu prawda/fałsz.
ROZUMIENIE TEKSTU CZYTANEGO
Uczeń:
– rozumie ze słuchu proste, typowe wypowiedzi (np.: napisy informacyjne, listy,
broszury, ulotki reklamowe, ogłoszenia, rozkłady jazdy, planery, instrukcje
obsługi, proste artykuły prasowe i teksty narracyjne instrukcje,
komunikaty, rozmowy),
– określa główną myśl tekstu/komunikatu oraz
poszczególnych części tekstu,
– znajduje w tekście określone informacje,
wyszukuje je lub selekcjonuje,
– określa intencje nadawcy/autora tekstu,
– określa kontekst wypowiedzi (np.: czas, miejsce,
sytuację, uczestników,
nadawcę, odbiorcę oraz formę tekstu),
– rozróżnia formalny i nieformalny styl
wypowiedzi,
– stosuje techniki wykorzystywane w zadaniach
wymagających dobierania
pytań do akapitów wypowiedzi, uzupełniania luk, rozwiązuje test wielokrotnego
wyboru oraz test typu prawda/fałsz.
GRAMATYKA
Uczeń:
–
zna czasy przyszłe (Future Simple, Future Continuous, Future
Simple-in-the-Past, Future Continuous-in-the-Past, Future Perfect, Future
Perfect Continuous, Future Perfect-in-the-Past, Future Perfect
Continuous-in-the-Past) oraz ich zastosowanie, potrafi utworzyć zdania
oznajmujące, pytające i przeczące, prawidłowo stosuje określniki czasu
w tych czasach,
–
posługuje się czasownikami modalnymi (can, could, may, might,
will, would, shall, should, dare),
– zna konstrukcję gramatyczną be
able to,
– zna klasyfikację rzeczowników na
policzalne i niepoliczalne oraz potrafi utworzyć liczbę mnogą
rzeczowników,
– potrafi stopniować przymiotniki (proste,
złożone, abstrakcyjne),
– posługuje się okresami warunkowymi
typu 0, 1, 2 i 3.
PISANIE
Uczeń umie:
–
zrelacjonować wydarzenia,
– złożyć reklamację, udzielić i
poprosić o radę,
– napisać e-mail, krótką notatkę
użytkową (wpis na blogu, menu, przepis na ulubioną potrawę).
MÓWIENIE
Uczeń:
– umie opisać ilustrację (prostą oraz wielowątkową),
– prowadzi rozmowy z odgrywaniem roli,
– wykonuje symulacyjne zadania egzaminacyjne.
ELEMENT KULTUROZNAWCZY (Yummy yummy)
Uczeń:
– potrafi poznaje kulturę kulinarną krajów anglojęzycznych,
– umie przygotować prezentację dotyczącą śladów ulubionej potrawy,
– integruje się z innymi uczniami
i nauczycielami poszczególnych przedmiotów (w ramach projektu).
Sugerowane projekty edukacyjne:
1) My favourite dish (przygotowanie
ulubionej potrawy).
2) Dine with me (przygotowanie
degustacji ulubionych potraw, organizacja warsztatów kulinarnych).
Wymagania na 5 trymestr
Klasa 2
|
Trymestr
5
|
||||
pigułka
9a (PP)
|
pigułka
9b (PR)
|
pigułka
10a (PP)
|
pigułka
10b (PR)
|
EK
|
|
treści programowe
|
podróże
i turystyka
|
kultura
|
SŁOWNICTWO
Uczeń posługuje się słownictwem
dotyczącym podróży
i turystyki (potrafi nazwać środki transportu, uzyskać informację
turystyczną, określić bazę noclegową, wycieczki, zwiedzanie, wypadki
komunikacyjne) oraz kultury (potrafi opisać dziedziny kultury, twórców
i ich dzieła, posługuje się słownictwem związanym z tematyką teatru,
sztuki oraz nowych mediów).
ROZUMIENIE ZE SŁYSZENIA
Uczeń:
– rozumie ze słuchu proste, typowe wypowiedzi (np.: instrukcje, komunikaty, ogłoszenia,
rozmowy) artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka,
– określa główną myśl tekstu/komunikatu oraz
poszczególnych części tekstu,
– znajduje w tekście określone informacje,
– określa intencje nadawcy/autora tekstu,
– określa kontekst wypowiedzi (np.: czas, miejsce,
sytuację, uczestników),
– rozróżnia formalny i nieformalny styl
wypowiedzi,
– stosuje techniki wykorzystywane w zadaniach
wymagających dobierania
wypowiedzi oraz rozmów, a także rozwiązuje test wielokrotnego wyboru oraz test
typu prawda/fałsz.
ROZUMIENIE TEKSTU CZYTANEGO
Uczeń:
– rozumie proste wypowiedzi pisemne (np.: napisy informacyjne, listy,
broszury, ulotki reklamowe, ogłoszenia, rozkłady jazdy, planery, instrukcje
obsługi, proste artykuły prasowe i teksty narracyjne instrukcje,
komunikaty, rozmowy)
– określa główną myśl tekstu/komunikatu oraz
poszczególnych części tekstu,
– znajduje w tekście określone informacje,
– określa intencje nadawcy/autora tekstu,
– określa kontekst wypowiedzi (np.: czas, miejsce, sytuację,
uczestników, nadawcę, odbiorcę oraz formę tekstu),
– rozróżnia formalny i nieformalny styl
wypowiedzi,
– rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami
tekstu,
– stosuje techniki wykorzystywane w zadaniach
wymagających dobierania
pytań do akapitów wypowiedzi, uzupełniania luk, rozwiązuje test wielokrotnego
wyboru oraz test typu prawda/fałsz.
GRAMATYKA
Uczeń:
–
posługuje się czasownikami modalnymi (can, could, may, might,
will, would, shall, should, dare),
– posługuje się okresami warunkowymi
typu 0, 1, 2 i 3,
– tworzy zdania przydawkowe.
PISANIE
Uczeń umie:
–
potrafi zrelacjonować wydarzenia,
– wyrazić opinię oraz podziękować,
– napisać e-mail, krótką notatkę
użytkową (wpis na blogu, podziękowanie, list gratulacyjny).
MÓWIENIE
Uczeń:
– umie opisać ilustrację (prostą oraz wielowątkową),
– prowadzi rozmowy z odgrywaniem roli,
– wykonuje symulacyjne zadania egzaminacyjne.
ELEMENT KULTUROZNAWCZY (Literature)
Uczeń:
– poznaje
anglojęzyczną literaturę oraz brytyjską i amerykańską prasę,
– integruje się z innymi uczniami
i nauczycielami poszczególnych przedmiotów (w ramach projektu).
Sugerowane projekty edukacyjne:
1) My favourite book (opis
ulubionej pozycji literackiej).
2) My poem (warsztaty
literackie, warsztaty poezji),
3) C as comics (sztuka
komiksu).
4) NewsFlash (przygotowanie
krótkiego serwisu informacyjnego w języku obcym).
Wymagania na 6 trymestr
Klasa 2
|
Trymestr
6
|
||||
pigułka
11a (PP)
|
pigułka
11b (PR)
|
pigułka
12a (PP)
|
pigułka
12b (PR)
|
EK
|
|
treści programowe
|
sport
|
trening
egzaminacyjny
|
SŁOWNICTWO
Uczeń posługuje się słownictwem
dotyczącym sportu
(potrafi nazwać dyscypliny sportu, sprzęt sportowy, imprezy sportowe, sport
wyczynowy).
ROZUMIENIE ZE SŁYSZENIA
Uczeń:
– rozumie ze słuchu proste, typowe wypowiedzi (np.:
instrukcje, komunikaty, ogłoszenia, rozmowy) artykułowane wyraźnie, w
standardowej odmianie języka,
– określa główną myśl tekstu/komunikatu oraz
poszczególnych części tekstu,
– znajduje w tekście określone informacje,
– określa intencje nadawcy/autora tekstu,
– określa kontekst wypowiedzi (np.: czas, miejsce,
sytuację, uczestników),
– rozróżnia formalny i nieformalny styl
wypowiedzi,
– stosuje techniki wykorzystywane w zadaniach
wymagających dobierania wypowiedzi oraz rozmów, a także rozwiązuje test
wielokrotnego wyboru.
ROZUMIENIE TEKSTU CZYTANEGO
Uczeń:
– rozumie proste wypowiedzi pisemne (np.: napisy
informacyjne, listy, broszury, ulotki reklamowe, ogłoszenia, planery,
instrukcje obsługi, proste artykuły prasowe i teksty narracyjne
instrukcje, komunikaty, rozmowy),
– określa główną myśl tekstu/komunikatu oraz
poszczególnych części tekstu,
– znajduje w tekście określone informacje,
– określa intencje nadawcy/autora tekstu,
– określa kontekst wypowiedzi (np.: czas, miejsce,
sytuację, uczestników, nadawcę, odbiorcę oraz formę tekstu),
– rozróżnia formalny i nieformalny styl
wypowiedzi,
– rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami
tekstu,
– stosuje techniki wykorzystywane w zadaniach
wymagających dobierania pytań do akapitów wypowiedzi, uzupełniania luk,
rozwiązuje test wielokrotnego wyboru oraz test typu prawda/fałsz.
GRAMATYKA
Uczeń:
– posługuje się przedimkami określonymi i
nieokreślonymi.
PISANIE
Uczeń umie:
– potrafi zrelacjonować wydarzenia,
– potrafi pisać plany na przyszłość,
– umie napisać e-mail, krótką notatkę użytkową (wpis
na blogu, zaproszenie).
MÓWIENIE
Uczeń:
– umie opisać ilustrację (prostą oraz wielowątkową),
– prowadzi rozmowy z odgrywaniem roli,
– wykonuje symulacyjne zadania egzaminacyjne.
ELEMENT KULTUROZNAWCZY (Let’s exercise)
Uczeń:
– poznaje dyscypliny sportowe wywodzące się
z krajów anglojęzycznych,
– integruje się z innymi uczniami
i nauczycielami poszczególnych przedmiotów (w ramach projektu).
Sugerowane projekty edukacyjne:
1) Be fit (opracowanie zestawu ćwiczeń
sportowych),
2) Play with me (zorganizowanie turnieju sportowego).
TRENING EGZAMINACYJNY
Uczeń
przystępuje do próbnego egzaminu dojrzałości z języka angielskiego i/lub
do próbnego egzaminu FCE (First Certificate in English).
Egzamin klasyfikacyjny z bloku POLIGLOCI
po II klasie obejmuje wyżej wymienione wymagania programowe
i umożliwia uzyskanie oceny z języka angielskiego.