Cele bloku: POLIGLOCI. Posługiwanie się językami obcymi
Korzystamy z dorobku wielu kultur, szanujemy różnorodność.
Korzystamy z dorobku wielu kultur, szanujemy różnorodność.
Spełniamy wymagania ogólne podstawy programowej dotyczące języków obcych nowożytnych dla szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum. Obowiązkowo podnosimy poziom znajomości języka angielskiego.
Drugi rok nauki języka hiszpańskiego
Wymagania na 1 (4) trymestr
Wymagania podstawowe – uczeń:
- zna i swobodnie stosuje słownictwo i wyrażenia, w szczególności: jedzenie; członkowie rodziny, koledzy i przyjaciele; związki i relacje; formy spędzania czasu wolnego; święta i uroczystości; artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowanie.
- potrafi przedstawić swoją rodzinę i przyjaciół
- umie zadać proste pytania dotyczące form spędzania czasu wolnego
- umie opowiedzieć o upodobaniach oraz hobby
- nazywa produkty spożywcze i formułuje proste przepisy kulinarne
- potrafi zamówić jedzenie i picie w restauracji
ZAGADNIENIA
|
KOMPETENCJE JĘZYKOWE
|
Słownictwo
– ŻYCIE RODZINNE I TOWARZYSKIE
Jedzenie
Członkowie rodziny
Koledzy i przyjaciele
Związki i relacje
Formy spędzania czasu wolnego
Święta i uroczystości
Artykuły spożywcze
Posiłki i ich przygotowanie
Zagadnienia
gramatyczne
Odmiana czasowników regularnych i
nieregularnych w czasie teraźniejszym
- zebranie informacji
Odmiana czasownika GUSTAR
Zaimki dopełnienia dalszego
Przysłówek DE i jego użycia (zwłaszcza dla
wyrażania relacji między osobami)
Zagadnienia
fonetyczne
Doskonalenie
prawidłowej akcentacji oraz wymowy dźwięków
|
Wypowiedź
ustna
Przedstawienie swojej rodziny oraz przyjaciół
Opisywanie ulubionych form spędzania wolnego czasu oraz hobby:
me gusta bailar, me encanta el deporte etc.
Opowiadanie o tym, co lubimy i czego nie lubimy
Nazywanie artykułów spożywczych
Zamawianie dań w restauracji
Wymienianie najważniejszych polskich świąt i dni ich obchodzenia
|
Wypowiedź
pisemna
List/mail o swojej
rodzinie, sobie i swoim hobby
Lista zakupów spożywczych
Prosty przepis
kulinarny
|
|
Rozumienie
ze słuchu
Reportaż na temat hiszpańskich
świąt
Nagranie o formach spędzania
wolnego czasu przez nastolatków
Piosenka „Canción del Mariachi”
|
|
Rozumienie
tekstu czytanego
Analiza
menu
Przepis
kulinarny
Tekst
o upodobaniach
|
Wymagania
na 2 (5) trymestr
Wymagania podstawowe – uczeń:
- zna i swobodnie stosuje słownictwo i wyrażenia, w szczególności: środki transportu, elementy zabudowy, kierunki
- umie zapytać o drogę oraz udzielić informacji
- potrafi wyrażać opinie
- umie dokonywać porównań
ZAGADNIENIA
|
KOMPETENCJE
JĘZYKOWE
|
Słownictwo
– ŚRODKI TRANSPORTU, MOJE MIASTO
Środki transportu
Elementy zabudowy
Kierunki
Zagadnienia
gramatyczne
Stopniowanie przymiotników, np. El avión es más rápido que el tren
Powtórzenie informacji o użyciu HAY oraz ESTÁ/ESTÁN dla określenia
położenia w przestrzeni
Okoliczniki miejsca
Elementy trybu rozkazującego
Czasownik TENER QUE
Wyrażanie opinii: creo que, me parece que, en
mi opinión etc.
Zagadnienia
fonetyczne
Doskonalenie
prawidłowej akcentacji oraz wymowy dźwięków
|
Wypowiedź
ustna
Opowiadanie o sposobie
przemieszczania się w mieście
Ulubiony środek transportu
Wyrażanie własnej opinii i jej
uzasadnienie
Udzielanie informacji osobie
pytającej o drogę
Opisywanie drogi z punktu A do
punktu B zaznaczonej na mapie
Krótki opis własnego miasta i
wyrażenie opinii o nim
|
Wypowiedź
pisemna
Tekst o ulubionym środku transportu uzasadniający
wybór
Wskazówki dotyczące dojazdu dla przyjaciela,
który pierwszy raz przylatuje do Warszawy
|
|
Rozumienie
ze słuchu
Krótkie dialogi dotyczące poruszania się w mieście
Informacja o sposobie dotarcia z
domu do teatru
|
|
Rozumienie
tekstu czytanego
Krótkie
teksty o środkach transportu
|
Wymagania
na 3 (6) trymestr
Wymagania podstawowe – uczeń:
- zna i swobodnie stosuje słownictwo i wyrażenia, w szczególności: sklepy, usługi, towary, ceny
- potrafi nazwać sklepy i punkty usługowe oraz opisać, jakie towary lub usługi oferują
- potrafi uzyskać i udzielić informacji o cenie towarów i usług
- komentuje ubiór
- formułuje porady
- umie zrobić w zakupy w sklepie, który nie jest samoobsługowy
ZAGADNIENIA
|
KOMPETENCJE
JĘZYKOWE
|
Słownictwo
– ZAKUPY I USŁUGI
Nazwy
sklepów i artykułów
Ceny
Artykuły
spożywcze i ubrania- powtórzenie
Zagadnienia
gramatyczne
Zaimki wskazujące: este, ese, aquel
Określenia dotyczące ubioru: SENTAR BIEN,
ESTAR BIEN, QUEDAR BIEN
Elementy trybu rozkazującego
Czasownik QUERER
Pytanie o cenę: ¿Cuánto cuesta?
Zaimki dopełnienia bliższego Zaimki pytające: ¿qué?,
¿cuál?
Zaimki nieokreślone:
alguien,
nadie, alguno, ninguno, algo, nada
Zagadnienia
fonetyczne
Doskonalenie prawidłowej akcentacji oraz wymowy
dźwięków
|
Wypowiedź
ustna
Opowiadanie o tym, co kupujemy, w jakim
sklepie
Dialog w sklepie
Pytanie i udzielanie odpowiedzi o cenie
Komentowanie ubioru i
formułowanie porady
|
Wypowiedź
pisemna
Dialog w sklepie
spożywczym
|
|
Rozumienie
ze słuchu
Dialogi w różnych
sklepach
|
|
Rozumienie
tekstu czytanego
Dialogi w sklepach
|