Klasa
II gimnazjum
Wymagania na 4 trymestr
Wymagania na 4 trymestr
Klasa 2
|
Trymestr
4
|
||||
pigułka
7a (PP)
|
pigułka
7b (PR)
|
pigułka
8a (PP)
|
pigułka
8b (PR)
|
EK
|
|
treści programowe
|
żywienie
|
zakupy
i usługi
|
SŁOWNICTWO
Uczeń posługuje się słownictwem
dotyczącym żywienia (potrafi nazwać artykuły spożywcze, posiłki i opisać
ich przygotowanie) oraz zakupów i usług (potrafi opisać rodzaje sklepów,
towary, sprzedawanie i kupowanie, składanie reklamacji, korzystanie
z usług, środków płatniczych, bankowości oraz reklamy).
ROZUMIENIE ZE SŁYSZENIA
Uczeń:
– rozumie ze słuchu proste, typowe wypowiedzi (np.:
instrukcje, komunikaty, ogłoszenia, rozmowy) artykułowane wyraźnie,
w standardowej odmianie języka,
– określa główną myśl tekstu/komunikatu oraz
poszczególnych części tekstu,
– znajduje w tekście określone informacje, wyszukuje
je lub selekcjonuje,
– określa intencje nadawcy/autora tekstu,
– określa kontekst wypowiedzi (np.: czas, miejsce,
sytuację, uczestników),
– rozróżnia formalny i nieformalny styl
wypowiedzi,
– stosuje techniki wykorzystywane w zadaniach
wymagających dobierania lub uzupełniania wypowiedzi oraz rozwiązuje test
wielokrotnego wyboru.
ROZUMIENIE TEKSTU CZYTANEGO
Uczeń:
– rozumie proste wypowiedzi pisemne (np.: napisy
informacyjne, listy, broszury, ulotki reklamowe, jadłospisy, ogłoszenia,
rozkłady jazdy, instrukcje obsługi, proste artykuły prasowe i teksty
narracyjne instrukcje, komunikaty, rozmowy),
– określa główną myśl tekstu/komunikatu oraz
poszczególnych części tekstu,
– znajduje w tekście określone informacje,
wyszukuje je lub selekcjonuje,
– określa intencje nadawcy/autora tekstu,
– określa kontekst wypowiedzi (np.: czas, miejsce,
sytuację, uczestników, nadawcę, odbiorcę oraz formę tekstu),
– rozróżnia formalny i nieformalny styl
wypowiedzi,
– rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami
tekstu,
– stosuje techniki wykorzystywane w zadaniach
wymagających dobierania pytań lub nagłówków do akapitów wypowiedzi oraz
rozwiązuje testy wielokrotnego wyboru, a także testy typu prawda/fałsz.
REAGOWANIE JĘZYKOWE
Uczeń:
– właściwie reaguje językowo w określonych sytuacjach,
w szczególności w celu uzyskania, udzielania, przekazania informacji lub odmowy
jej udzielenia, rozpoczęcia, podtrzymania oraz zakończenia rozmowy,
– rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury
leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji,
– przetwarza treści tekstu przeczytanego w języku
polskim lub treści przedstawione w materiale ikonograficznym i wyraża
je w języku angielskim.
STRUKTURY LEKSYKALNO-GRAMATYCZNE (WG. FUNKCJI
KOMUNIKACYJNYCH)
Uczeń:
–stosuje odpowiednie struktury leksykalno-gramatyczne,
aby opisać osobę, przedmiot oraz czynność, opisuje osoby, przedmioty oraz
czynności, wskazując na ich cechy, a także porównuje je ze sobą,
uwzględniając podobieństwa i różnice,
– zna składnię czasowników oraz klasyfikację czasów gramatycznych
w języku angielskim,
– zna przyimki dotyczące czasu oraz miejsca,
– posługuje się czasem przeszłym Past Simple, zna
i umie utworzyć regularne i nieregularne formy czasowników przeszłe.
ELEMENT KULTUROZNAWCZY (Yummy yummy)
Uczeń:
– poznaje kulturę kulinarną krajów anglojęzycznego
obszaru językowego,
– potrafi przygotować prezentację dotyczącą ulubionej
potrawy,
– integruje się z innymi uczniami
i nauczycielami poszczególnych przedmiotów (w ramach projektu).
Sugerowane projekty edukacyjne:
1) My favourite dish (przygotowanie ulubionej
potrawy).
2) Dine with me (przygotowanie degustacji
ulubionych potraw, organizacja warsztatów kulinarnych).
3) It’s shopping time (przygotowanie krótkiego
skeczu dotyczącego zakupów).
Wymagania na 5 trymestr
Klasa 2
|
Trymestr
5
|
||||
pigułka
9a (PP)
|
pigułka
9b (PR)
|
pigułka
10a (PP)
|
pigułka
10b (PR)
|
EK
|
|
treści programowe
|
podróże
i turystyka
|
kultura
|
SŁOWNICTWO
Uczeń posługuje się słownictwem
dotyczącym podróżowania i turystyki (potrafi nazwać środki transportu, uzyskać
informację turystyczną, określić bazę noclegową, wycieczki, zwiedzanie, wypadki
komunikacyjne) oraz kultury (potrafi opisać dziedziny kultury, twórców
i ich dzieła, posługuje się słownictwem związanym z tematyką teatru,
sztuki oraz nowych mediów).
ROZUMIENIE ZE SŁYSZENIA
Uczeń:
– rozumie ze słuchu proste, typowe wypowiedzi (np.:
instrukcje, komunikaty, ogłoszenia, rozmowy) artykułowane wyraźnie, w
standardowej odmianie języka,
– określa główną myśl tekstu/komunikatu oraz
poszczególnych części tekstu,
– znajduje w tekście określone informacje,
wyszukuje je lub selekcjonuje,
– określa intencje nadawcy/autora tekstu,
– określa kontekst wypowiedzi (np.: czas, miejsce,
sytuację, uczestników),
– rozróżnia formalny i nieformalny styl
wypowiedzi,
– stosuje techniki wykorzystywane w zadaniach
wymagających dobierania lub uzupełniania wypowiedzi oraz rozwiązuje test
wielokrotnego wyboru.
ROZUMIENIE TEKSTU CZYTANEGO
Uczeń:
– rozumie proste wypowiedzi pisemne (np.: napisy
informacyjne, listy, broszury, ulotki reklamowe, jadłospisy, ogłoszenia,
rozkłady jazdy, instrukcje obsługi, proste artykuły prasowe i teksty
narracyjne instrukcje, komunikaty, rozmowy),
– określa główną myśl tekstu/komunikatu oraz
poszczególnych części tekstu,
– znajduje w tekście określone informacje,
wyszukuje je lub selekcjonuje,
– określa intencje nadawcy/autora tekstu,
– określa kontekst wypowiedzi (np.: czas, miejsce,
sytuację, uczestników, nadawcę, odbiorcę oraz formę tekstu),
– rozróżnia formalny i nieformalny styl
wypowiedzi,
– rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami
tekstu,
– stosuje techniki wykorzystywane w zadaniach
wymagających dobierania pytań lub nagłówków do akapitów wypowiedzi oraz
rozwiązuje testy wielokrotnego wyboru, a także testy typu prawda/fałsz.
REAGOWANIE JĘZYKOWE
Uczeń:
– właściwie reaguje językowo w określonych sytuacjach,
w szczególności w celu uzyskania, udzielania, przekazania informacji lub odmowy
jej udzielenia, rozpoczęcia, podtrzymania oraz zakończenia rozmowy,
– rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury leksykalno-gramatyczne
niezbędne do skutecznej komunikacji,
– przetwarza treści tekstu przeczytanego w języku
polskim lub treści przedstawione w materiale ikonograficznym i wyraża
je w języku angielskim.
STRUKTURY LEKSYKALNO-GRAMATYCZNE (WG. FUNKCJI KOMUNIKACYJNYCH)
Uczeń:
–stosuje odpowiednie struktury leksykalno-gramatyczne,
aby opisać osobę, przedmiot oraz czynność, opisuje osoby, przedmioty oraz
czynności, wskazując na ich cechy, a także porównuje je ze sobą, uwzględniając
podobieństwa i różnice,
– potrafi stopniować przymiotniki (proste, złożone
oraz abstrakcyjne),
– posługuje się czasami przeszłymi Past Simple, Past
Continuous oraz spójnikami when, while,
– posługuje się konstrukcją wyrażającą przyszłość going
to oraz czasem Present Continuous w kontekście wyrażania przyszłych
planów i ustaleń.
ELEMENT KULTUROZNAWCZY (Literature)
Uczeń:
– poznaje anglojęzyczną literaturę oraz brytyjską
i amerykańską prasę,
– integruje się z innymi uczniami
i nauczycielami poszczególnych przedmiotów (w ramach projektu).
Sugerowane projekty edukacyjne:
1) My favourite book (opis ulubionej pozycji
literackiej).
2) My poem (warsztaty literackie, warsztaty
poezji).
3) C as comics (sztuka komiksu).
4) NewsFlash (przygotowanie krótkiego serwisu
informacyjnego w języku obcym).
5) CartOOns (przygotowanie
kreskówki/opowiadania).
Wymagania na 6 trymestr
Klasa 2
|
Trymestr
6
|
||||
pigułka
11a (PP)
|
pigułka
11b (PR)
|
pigułka
12a (PP)
|
pigułka
12b (PR)
|
EK
|
|
treści programowe
|
sport
|
świat
przyrody
|
SŁOWNICTWO
Uczeń posługuje się słownictwem dotyczącym
sportu (potrafi nazwać dyscypliny sportu, sprzęt sportowy, imprezy sportowe,
sport wyczynowy) oraz przyrody, natury (potrafi wymienić zwierzęta dzikie oraz
domowe, scharakteryzować miejsce ich zamieszkania i sposoby opieki nad
zwierzętami, a także charakteryzuje zagrożenia ekologiczne, kataklizmy,
określa krajobraz, klimat oraz pogodę).
ROZUMIENIE ZE SŁYSZENIA
Uczeń:
– rozumie ze słuchu proste, typowe wypowiedzi (np.:
instrukcje, komunikaty, ogłoszenia, rozmowy) artykułowane wyraźnie, w
standardowej odmianie języka
– określa główną myśl tekstu/komunikatu oraz
poszczególnych części tekstu,
– znajduje w tekście określone informacje,
wyszukuje je lub selekcjonuje,
– określa intencje nadawcy/autora tekstu,
– określa kontekst wypowiedzi (np.: czas, miejsce,
sytuację, uczestników),
– rozróżnia formalny i nieformalny styl
wypowiedzi,
– stosuje techniki wykorzystywane w zadaniach
wymagających dobierania lub uzupełniania wypowiedzi oraz rozwiązuje test
wielokrotnego wyboru.
ROZUMIENIE TEKSTU CZYTANEGO
Uczeń:
– rozumie proste wypowiedzi pisemne (np.: napisy
informacyjne, listy, broszury, ulotki reklamowe, jadłospisy, ogłoszenia,
rozkłady jazdy, instrukcje obsługi, proste artykuły prasowe i teksty narracyjne
instrukcje, komunikaty, rozmowy),
– określa główną myśl tekstu/komunikatu oraz
poszczególnych części tekstu,
– znajduje w tekście określone informacje,
wyszukuje je lub selekcjonuje,
– określa intencje nadawcy/autora tekstu,
– określa kontekst wypowiedzi (np.: czas, miejsce,
sytuację, uczestników, nadawcę, odbiorcę oraz formę tekstu),
– rozróżnia formalny i nieformalny styl
wypowiedzi,
– rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami
tekstu,
– stosuje techniki wykorzystywane w zadaniach
wymagających dobierania pytań lub nagłówków do akapitów wypowiedzi oraz
rozwiązuje testy wielokrotnego wyboru, a także testy typu prawda/fałsz.
REAGOWANIE JĘZYKOWE
Uczeń:
– właściwie reaguje językowo w określonych
sytuacjach, w szczególności w celu uzyskania, udzielania, przekazania
informacji lub odmowy jej udzielenia, rozpoczęcia, podtrzymania oraz
zakończenia rozmowy,
– rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury
leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji,
– przetwarza treści tekstu przeczytanego w języku
polskim lub treści przedstawione w materiale ikonograficznym i wyraża
je w języku angielskim.
STRUKTURY LEKSYKALNO-GRAMATYCZNE (WG. FUNKCJI
KOMUNIKACYJNYCH)
Uczeń:
– stosuje odpowiednie struktury
leksykalno-gramatyczne, aby opisać osobę, przedmiot, dyscypliny sportowe,
zagrożenia ekologiczne, florę i faunę oraz powiązanych czynności z
uwzględnieniem podobieństwa i różnic.
– zna składnię czasowników oraz klasyfikację czasów
gramatycznych w języku angielskim,
– potrafi wyrazić przyszłość za pomocą czasowników
modalnych will, can, could, may oraz związanych
z nimi czasów przyszłych Future Simple, Future Continuous, Future
Simple-in-the-Past, Future Continuous-in-the-Past,
– posługuje się konstrukcją wyrażającą przyszłość going
to oraz czasem Present Continuous w kontekście wyrażania przyszłych
planów i ustaleń.
ELEMENT KULTUROZNAWCZY (Let’s exercise)
Uczeń:
– potrafi poznaje dyscypliny sportowe wywodzące się
z krajów anglojęzycznych,
– integruje się z innymi uczniami
i nauczycielami poszczególnych przedmiotów (w ramach projektu).
Sugerowane projekty edukacyjne:
1) Be fit (opracowanie zestawu ćwiczeń
sportowych).
2) Play with me (zorganizowanie turnieju
sportowego).
Egzamin klasyfikacyjny z bloku
POLIGLOCI po II klasie obejmuje wyżej wymienione
wymagania programowe i umożliwia uzyskanie oceny z języka angielskiego.